פעילויות לילדים במוזיאוני חיפה

מוזיאוני חיפה לוגו

תקופת הקיץ הינה תקופה מצוינת לילדים: הם גם בחופשה ארוכה מבית הספר, והם גם עסוקים יום יום בפעילויות מגוונות ומהנות שינעימו את זמנם. אז נכון, מגוון הפעילויות לילדים הקיים בארץ הינו רחב במיוחד, עד שלעיתים אף מקשה על בחירתנו בתחום הפעילות.

בין פארקי מים, לונה פארקים, ספורט ימי, או אפילו קייאקים בצפון, ישנן פעילויות קצת שונות במהותן, המאפשרות לילדים (וגם להורים) הנאה מרובה תוך העשרה ולימוד של דברים חדשים. כך שבמידה ואתם מעוניינים להכניס להעשיר את הילדים שלכם במידה חדש, תוך התנסות חוויתית, תוכלו לקחת אותם לאחד מבין ששת מוזיאוני חיפה.

חברת מוזיאוני חיפה הינה חברה שהוקמה לתועלת הציבור, והוקמה אי שם ב-1976. החברה הוקמה מתוך מטרה להציג ולשמר פריטים בעלי ערך אומנותי, ארכיאולוגי, היסטורי, תרבותי או חינוכי. חברת מוזיאוני חיפה מחזיקה בבעלותה שישה מוזיאונים בתחומים שונים, אשר בכוללים הצגת תערוכות, פעילויות חינוכיות ומעשירות, עידוד והפצה של ידע ואהבת האומנות, תצוגות, הרצאות, סרטים, ועוד. כל זאת כמובן בשפה שיכולה להתאים לילדים, בגובה העיניים, ובהנאה מרובה.

מבין מוזיאוני חיפה תוכלו למצוא את המוזיאונים הבאים:

מוזיאון טיקוטין לאומנות יפנית –

במוזיאון זה תוכלו לראות תערוכות אומנות בניחוח התרבות היפנית. יצירות המושפעות מן התרבות היפנית, וכן חפצי אומנות יפניים כמו חרבות, קרמיקה, טקסטיל מסורתי ועוד. מדובר במוזיאון היחיד מסוגו בכל המזרח התיכון המתמקד באומנות יפנית.

המוזיאון הימי הלאומי –

מדובר במוזיאון אשר בו תוכלו לראות ולהתרשם מתערוכות עוצרות נשימה של ספינות מתקופות שונות. כל חובבי הים, וכל חובבי סיפורי הפיראטים העתיקים ימצאו את עצמם נהנים במיוחד. תוכלו להתרשם מתצוגה חווייתית ויוצאת דופן מסוגה בארץ, לראות חפצים עתיקים ששרדו מאותה תקופה, ארכאולוגיה תת ימית, סיפורי מיתולוגיה ימית ועוד.

המוזיאון הימי הלאומי

מוזיאון מאנה כץ –

מוזיאון מושלם לילדים והורים כאחד. במוזיאון מאנה כץ, השוכן בסמוך לטיילת לואי ולגנים הבאהיים, תוכלו לצפות בחיבור העמוק ב

ין יהדות לאומנות. התערוכות המוצגות במוזיאון מאנה כץ הינן תערוכות מתחלפות, אשר מתמקדות באומנות מודרנית ומציגות יצירות של אמנים בינלאומיים. למעשה, במוזיאון זה תוכלו לראות את המפגש המעניין בין יצירותיו של האמן מאנה כץ לבין יצירותיהם של אמנים עכשוויים בארץ ובעולם. מעבר לכך, תוכלו להנות עם הילדים בסדנאות יצירה מעשירות, מלמדות ובעיקר חווייתיות.

מוזיאון מאנה כץ

מוזיאון העיר חיפה–

מוזיאון זה מתמקד כל כולו בעיר הקסומה חיפה. המוזיאון שוכן במבנה עתיק במושבה הגרמנית, ועבר במהלך השנים האחרונות עבודות שימור ושיקום. במוזיאון זה תוכלו להתרשם מתערוכות אומנות העוסקות בהיסטוריה של העיר חיפה מתקופות שונות, וכן מתערוכות מתחלפות בנושאים שונים כמו עירוניות, זהות, תרבות, לאומיות ועוד. מוזיאון זה מעניק הצצה מרהיבה אל העבר וההיסטוריה שלנו כעם יהודי.

לסיום, בין הבילויים לים ולבריכה, מומלץ ביותר בתקופת החופש הגדול, לקחת יום חופש מהעבודה ולנסוע יחדיו כל המשפחה אל אחד ממוזיאוני חיפה. ללא ספק מדובר בבילוי חווייתי, מגבש, משכיל, וגם מגוון, עבור הילדים שלכם.

מוזיאון העיר חיפה

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*